Selasa, 10 November 2015

Remedy Home unik untuk Gas

Remedy Home unik untuk Gas

Apabila orang mengalami kembung umum, ketidakselesaan perut, kembung perut yang berlebihan, dan lain-lain ia adalah satu petunjuk gas yang terbentuk di dalam perut. Ini berlaku kerana menelan udara semasa makan, pengeluaran dalam saluran usus, sambil duduk berbaring selepas makan, tekanan dan tidak aktif.

Ubat rumah yang paling penting adalah untuk mengikuti pelan pemakanan yang tidak termasuk makanan yang menghasilkan gas. Sebagai contoh, beberapa sayur-sayuran seperti kacang, kubis, brokoli, kembang kol, dan lain-lain harus dielakkan sepenuhnya. Tauhu boleh digantikan dengan kacang kerana ia mempunyai nilai protein yang sama tetapi dengan protein lebih mudah dicerna. Mengurangkan pemanis tiruan, minuman berkarbonat, dan lain-lain pergi jauh dalam menghapuskan pembentukan gas dalam badan.

Pada orang dewasa, intoleransi laktosa juga boleh mencetuskan pembentukan gas. Oleh itu, penjagaan perlu diambil untuk mengelakkan produk tenusu dari diet. Pengelakan adalah satu-satunya alat untuk melarikan diri kombinasi yang menyakitkan dan memalukan diari dan sikap tidak toleran laktosa.

Terdapat banyak kombinasi teh herba yang memberikan kelegaan daripada masalah gas. Herba seperti jintan manis, pudina, chamomile, dan Adas boleh dibancuh dan memakan untuk memberi bantuan yang berkesan dari gas. A teh yang dibuat daripada daun verbena dicelur juga merupakan ubat rumah yang baik untuk gas.

Satu sudu teh jus halia dicampur dengan kuantiti yang sama jus limau boleh memberikan kelegaan daripada kesakitan yang disebabkan oleh pembentukan gas di dalam perut. Teh pasli juga terkenal dengan ciri-ciri perubatan. Teh dibancuh dengan Markisa dan pic meninggalkan membantu untuk melawan serangan gas.

Almari dapur juga mempunyai beberapa remedi rumah untuk masalah gas. Secubit Asafoetida bercampur-campur dalam air suam menunjukkan hasil yang positif. Minum dua sudu brendi dicampur dengan air suam sebelum tidur melegakan masalah gas kerana ia pembantu dalam mempercepatkan proses penghadaman. Mangsa-mangsa juga perlu mengelakkan makan berlebihan dan cuba untuk mengelakkan makanan kandungan lemak yang tinggi untuk mengurangkan dan menghapuskan gejala gas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar