Selasa, 10 November 2015

Apa yang istimewanya Bentonit Clay?

Apa yang istimewanya Bentonit Clay?

Pada dasarnya, tanah liat adalah bahan semula jadi warna tanah, yang menjadi agar-agar apabila basah. Anda boleh memikirkan tanah liat sebagai sebuah keluarga besar mineral, dan dalam keluarga itu, terdapat keluarga sub, salah satu daripadanya ialah montmorilonit. Dalam keluarga montmorilonit, terdapat keluarga sub, salah satu daripadanya ialah bentonit. Dalam keluarga bentonit, terdapat natrium bentonit dan kalsium bentonit, masing-masing mempunyai sifat yang berbeza. Menurut ahli-ahli geologi, natrium bentonit adalah abu gunung berapi yang jatuh dalam air laut; kalsium bentonit adalah abu gunung berapi yang jatuh dalam air tawar. Malah di bentonites natrium, terdapat perbezaan dalam sifat-sifat dan kualiti.

Clay perubatan dalam Sejarah

Banyak buku telah ditulis memperincikan bagaimana tanah liat telah digunakan untuk tujuan perubatan selama berabad-abad. Namun tiada siapa yang pernah dapat menerangkan sepenuhnya apa yang membuat tanah liat seperti penyembuh yang besar. Ada yang mengatakan kualiti penyembuhan tanah liat adalah kerana kemampuannya untuk mengikat toksin itu. Ini adalah disebabkan oleh cas elektrik negatif zarah tanah liat. Kebanyakan racun toksik, radikal bebas, logam berat, dan lain-lain yang bercas positif, jadi racun ini telah disediakan untuk tanah liat dan kemudian dibuang dari badan sebagai sisa. Ada yang percaya manfaat tanah liat adalah disebabkan oleh tahap ph yang tinggi yang membolehkan mereka yang minum ia menjadi lebih beralkali. Namun lain pula mendakwa manfaat oleh spektrum yang luas dari mineral yang terdapat dalam tanah liat. Semua teori-teori ini membantu, tetapi tidak mencukupi untuk menjelaskan semua yang baik yang telah menyaksikan datang dari tanah liat. Mereka yang telah mendapat manfaat daripada produk ini semula jadi adalah orang-orang sanggup meninggalkan penjelasan saintifik mengetepikan dan terima kasih menerima faedah-faedah produk.

Dr Meyer-Camberg, seorang doktor Eropah, menyatakan dalam karyanya tanah liat yang menjaga mana-mana keracunan buruk seperti arsenik. Ramai doktor kuno, seperti Dioscorides Yunani, Avicena Arab, Pliny Rom Elder, dan Galen Yunani semua kepada satu keajaiban tanah liat. Beberapa naturopaths Jerman, termasuk Kneipp, Kuhn, Adil dan Felke digunakan tanah liat dalam rawatan mereka.

Dalam Perang Dunia Pertama, tentera kedua-dua Rusia dan Perancis telah dikeluarkan tanah liat sebagai sebahagian daripada catuan mereka. Walaupun Mahatma Gandhi menasihatkan penggunaan tanah liat.

Banyak laporan telah didokumenkan haiwan akan deposit tanah liat semula jadi untuk diri mengobati diri mereka apabila sakit. Yang meneliti tabiat haiwan di hutan mendapati banyak deposit tanah liat bermanfaat yang telah digunakan oleh haiwan. Kita tahu daripada penternak yang membuat bentonit disediakan untuk haiwan mereka kerana mereka akan memakannya dengan pilihan percuma ketika sakit.

Sememangnya, Bersama-sama dengan tuntutan-tuntutan ini, soalan logik datang:

Jika tanah liat adalah begitu baik untuk penyembuhan, mengapa masyarakat perubatan global tidak mempromosikannya?

Mengapa tidak ujian yang banyak telah dilakukan membuktikan kesahihan banyak tuntutan yang dibuat untuk tanah liat?

Jawapannya boleh diberikan dalam satu perkataan:

Wang.

Tidak ada masa depan ekonomi dalam mempromosikan semula jadi, produk murah yang tidak boleh dipatenkan.

Berikut adalah senarai kecil beberapa masalah kesihatan yang baginya tanah liat telah digunakan dengan hasil yang berfaedah.

LUARAN:

Arthritis, Jerawat, Atlet Kaki, Lebam, Mata Hitam, Bisul, Burns / selaran matahari, luka terbuka Sejuk / Demam Lepuh, Cuts / scrapes / Rash Road, Ekzema, Insect Bites (Spider, Bee, Chigger, Scorpions, nyamuk), Jangkitan, Nail kulat, Poison Ivy / Racun Oak, Kayap, luka yang sukar sembuh, sties

DALAMAN:

Asid Masalah penghadaman, Asid Reflux / Heartburn, Alahan / Hay Demam, Colitis, Cirit-birit / Disentri, diverticulitis, Penyahtoksik, Keracunan Makanan, Sindrom Usus Mudah Rengsa (IBS), Penyakit Crohn, haid Kejang, Parasit, sakit perut, sakit gigi, Ulser

Oleh Alexandra Carr

Tidak ada komentar:

Posting Komentar