Selasa, 10 November 2015

Kulit kepala kering - Gejala, Punca dan Pemulihan Home Terbukti

Kulit kepala kering - Gejala, Punca dan Pemulihan Home Terbukti

Masalah kulit kepala kering adalah perkara biasa hari ini. Ia berlaku apabila akar rambut tidak cukup dilincirkan oleh minyak atau sebum yang dirembeskan oleh kelenjar sebum pada pangkal rambut. Sebum menyampaikan rambut, bersinar sifatnya dan kilau. Apabila sebum tidak mencukupi, kulit kepala dan rambut tumbuh kering. Mencuci kerap, penggunaan pengering pukulan dan alat pengeriting rambut, pewarna yang keras, gel perm dan gel gaya, air keras, pencemaran, pemakanan yang tidak seimbang, alahan, selaran matahari pada kulit kepala, cuaca sejuk kering boleh merompak rambut minyak semula jadi. Ia biasanya dikaitkan dengan gatal-gatal, penyerpihan dan kelemumur.

Namun begitu ada salah faham bahawa kelemumur dan kulit kepala kering sinonim. Ini adalah tidak benar. Kelemumur boleh berlaku walaupun dalam kulit kepala berminyak. Biasanya bangsal kulit kita daripada sel-sel mati. Apabila fenomena ini melebihi kadar biasa, kulit kepala yang dikatakan kering. Keputusan kulit kepala kering di rambut yang kering, yang akhirnya memecah dimatikan kerana kerapuhan itu. Oleh itu, ia akhirnya menyebabkan penipisan rambut dan keguguran rambut. Menggunakan penghawa selepas mencuci, memakai topi brimmed luas atau menggunakan payung ketika keluar di bawah matahari terik, mengurut kulit kepala dengan kerap dengan minyak dan melembapkan kulit kepala dan rambut adalah cara-cara untuk melawan masalah kulit kepala kering. Mengurut memperbaiki peredaran darah di akar, dan juga merangsang kelenjar minyak.

Home Pemulihan

1. Permohonan yogurt selepas mencuci boleh menyelesaikan masalah kulit kepala kering. Ia bertindak sebagai perapi yang berkesan.

2. Gabungan yogurt dan telur putih dibawa juga boleh merawat juga masalah kulit kepala kering.

3. Mengurut kulit kepala dengan minyak zaitun sedikit dipanaskan, tepu rambut dengan sempurna dengan minyak, dan mencuci off keesokan harinya dengan syampu bayi yang lembut adalah penawar yang berkesan untuk kulit kepala kering.

4. Satu boleh reneh oatmeal dalam 6 cawan air mendidih selama kira-kira satu jam, maka ketegangan air dan menambah minyak rosemary kepadanya. Permohonan campuran ini pada kulit kepala dapat membantu banyak.

5. Campuran satu cawan minyak zaitun dan 10-12 aspirin ditumbuk lumat boleh digunakan pada kulit kepala untuk menghilangkan kulit kepala kering.

6. Memohon campuran bahagian yang sama cuka epal dan air pada kulit kepala, meninggalkan selama 15 minit, dan kemudian mencuci off dengan syampu adalah rawatan yang berguna untuk masalah ini.

7. Coating kulit kepala dengan aloe Vera gel, meninggalkan ia semalaman dan kemudian mencuci off hari berikutnya dengan syampu herba berkesan boleh merawat kekeringan kulit kepala.

8. menggunakan jus lemon atau cuka untuk bilas lepas manakala mencuci boleh menyekat kelenjar sebum dan mengurangkan kekeringan dari kulit kepala.

9. Gabungan susu dan madu boleh berurusan dengan sempurna dengan masalah ini.

10. Mengurut kulit kepala dengan minyak kastor dan minyak lavender juga boleh membantu banyak.

11. tonik urut dibuat daripada satu tin selada air melelahkan, alkohol dan satu sudu teh geranium sangat membantu untuk merawat masalah ini.

12. Mengurut kulit kepala dengan campuran satu sudu tepung gram dan santan sebelum memohon syampu adalah ubat rumah yang berkesan untuk kulit kepala kering.

Ubat-ubatan ini rumah adalah selamat dan berkesan dalam merawat masalah ini dari akar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar