Selasa, 10 November 2015

Apa Yang Best Pemulihan semula jadi untuk IBS?

Apa Yang Best Pemulihan semula jadi untuk IBS?

Sindrom usus menyebabkan banyak ketidakselesaan dan kesusahan kepada seseorang dan kajian telah membuktikan bahawa wanita lebih dipengaruhi oleh masalah ini. Sebab perubatan yang diberikan untuk gangguan ini adalah bahawa orang yang terlibat mempunyai kolon sensitif. Titik bertindih mereka sepatutnya menjadi sangat sensitif kepada beberapa makanan jadi ia sering menyebabkan cirit-birit orang yang mempunyai. Mereka juga sensitif kepada tekanan dan ia memburukkan masalah.

Tanda-tanda utama untuk sindrom mangkuk cepat marah adalah sakit perut, kekejangan dan kembung, masalah semasa membuang air, sembelit, cirit-birit, dan lain-lain Antara punca-punca utama yang dikenalpasti adalah tabiat pemakanan yang tidak betul dan tidak teratur, pengambilan makanan yang tidak bersih, kekurangan latihan atau apa-apa jenis aktiviti fizikal, pengambilan air yang kurang, jangkitan usus, dan sebab yang paling menonjol, tekanan.

Terdapat banyak ubat semula jadi yang menjadi tujuan cekap. Ginger menduduki tempat teratas dalam ubat untuk IBS kerana ia terkenal untuk mengubati semua jenis maladies penghadaman. Halia boleh digunakan dalam apa-apa bentuk sebagai contoh, teh halia atau makan halia mentah. Ini berkesan mencegah dan mengurangkan apa-apa jenis keradangan yang berlaku dalam titik bertindih.

Gooseberry India juga merupakan ubat semulajadi yang baik untuk sindrom mangkuk marah. Ia adalah sebuah rumah kedai yang kaya dengan vitamin C dan apabila dimakan secara teratur menunjukkan faedah positif yang besar. Ia memberikan tangannya menolong yang besar dalam mencegah senak dan hyperacidity.

Biji flaks adalah ubat semulajadi yang paling mudah untuk sindrom usus terganggu. Makan biji flaks beberapa setiap hari boleh membantu untuk membersihkan perut dan juga membantu dalam membetulkan apa-apa kemerosotan pencernaan yang telah berlaku.

Minum banyak air adalah terapi yang sangat baik yang boleh membetulkan gangguan pencernaan seperti sindrom mangkuk marah. Orang yang perlu minum sekurang-kurangnya minum 8 hingga 10 gelas air setiap hari. Air mempunyai peranan yang besar dalam membantu gentian penghadaman berfungsi dengan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar