Selasa, 10 November 2015

Apple Cider Vinegar Dan Kesihatan Anda

Apple Cider Vinegar Dan Kesihatan Anda

Apple cider cuka adalah salah satu ubat kesihatan alternatif paling diterima digunakan pada masa kini. Ia telah digunakan sejak zaman purba sebagai ubat digunakan untuk pelbagai penyakit yang pelbagai. Hippocrates dipercayai telah digunakan seperti antibiotik.

Beberapa baik manfaat kesihatan cuka epal cider adalah anekdot dan tidak telah ditubuhkan secara saintifik. Kami tidak bertanggungjawab ke atas mana-mana satu manfaat kesihatan yang disenaraikan di bawah tetapi menawarkan mereka seperti kedudukan pembukaan untuk penerokaan lebih di pihak anda.

A. Walaupun menipis dengan air 50/50 ia sering digunakan sebagai toner digunakan untuk muka. Awas patut digunakan semasa memohon cuka adalah sangat tidak selamat kepada mata.

B. Satu mandi cuka epal cider dipercayai mengurangkan kesan selaran matahari. Cuka direndam pada kain dan digunakan untuk selaran matahari boleh juga juga boleh digunakan.

C. Ramai wanita telah mencuba douche cuka sider epal sebagai ubat untuk jangkitan yis. Walau bagaimanapun, lain-lain lagi berpendapat bahawa sebab-sebab cuka atau lain menjadi lebih teruk jangkitan yis. Beberapa berkata ia bergantung kepada jenama yang digunakan.

D. Terdapat banyak dakwaan bahawa cuka epal cider adalah kuat penurunan berat badan bantuan. Ramai individu menggunakan ia dalam kuah salad atau minum satu sudu menipis dalam segelas air sekali atau dua kali sehari.

E. Ia dipercayai membetulkan kelemumur dengan memusnahkan kulat Malassezia bulu-bulu dan mengembalikan keseimbangan PH kulit kepala. Beberapa individu menasihatkan supaya memohon campuran 50/50 air dan cuka, memohon kepada kulit kepala, dan meninggalkan ia kering. Lain bela memohon beberapa sudu cuka terus ke kulit kepala dan meninggalkan ia selama satu atau dua jam lebih awal daripada membilas.

F. Ia telah lama dipromosikan sebagai ubat yang digunakan untuk artritis. The National Arthritis Foundation mengatakan cuka epal cider tidak terbukti berguna terhadap artritis tetapi tidak berbahaya untuk mencuba.

G. A dilaporkan penawar untuk ketuat adalah untuk curam kawasan yang terjejas selama 20 minit setiap hari dalam campuran 50/50 cuka dan air.

H. Ia dikatakan menjadi lebih rendah er semulajadi kolesterol tidak baik.

I. Satu sudu teh cuka epal dalam segelas air bagi setiap hari difahami untuk mengurangkan tekanan darah.

J. Ibu cuka, lapisan filem yang terbentuk di atas cider, sepatutnya memegang ciri-ciri antibakteria dan anti-kulat.

Sepuluh manfaat epal cider cuka benar-benar merupakan beberapa kegunaan yang dilaporkan cuka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar