Selasa, 10 November 2015

4 Breakups Cara Hubungan Menjejaskan Anda

4 Breakups Cara Hubungan Menjejaskan Anda

Anda mungkin berfikir bahawa pasangan anda berpecah dengan anda dan berakhir hubungan anda hanya luka emosi. Malangnya, trauma itu memberi kesan kepada anda dengan cara yang anda mungkin tidak sedar. Kesemua mereka berinteraksi antara satu sama lain membentuk satu kerumitan kepercayaan dan emosi.

Tahap emosi

Ini adalah tahap yang paling jelas. Anda mencederakan. Anda mungkin berasa dikhianati atau ditinggalkan. Ditinggalkan dicetuskan masa yang lain anda telah meninggalkan, ditinggalkan atau ditolakkan akan kembali ke peringkat awal. Anda juga boleh berasa keliru dan marah. Tidak ramai yang mampu untuk melepaskan semua luka-luka mereka dan bergerak dengan cepat. Kebanyakan memikirkan terhadap apa yang berlaku secara berterusan dan membenarkan perasaan mereka untuk memberi kesan kepada bahagian-bahagian lain dalam hidup mereka.

Tahap Mental

Setelah mengalami kejadian menyakitkan, kecenderungan adalah untuk berfikir mengenainya dan cuba untuk menyelesaikan apa yang berlaku. Banyak kali anda menyimpan rehashing perkara yang sama berulang kali. Setiap kali anda mengulangi keadaan anda sebenarnya merosakkan diri sendiri lagi. Minda bawah sedar anda tidak tahu bahawa ulangan mental berulang adalah semata-mata dalam fikiran anda dan tidak benar-benar berlaku. Setiap kali anda mengkaji semula kejadian itu, perasaan meningkat dan semakin meningkat. Anda sering mempunyai hujah-hujah mental baru dengan orang lain itu dengan emosi lebih sengit.

Tahap Spiritual

Kerohanian adalah mengenai hubungan kita kepada orang lain dan juga untuk Surat Kuasa Tinggi. Apabila hubungan yang diakhiri anda mungkin pergi ke dalam putaran balik tertanya-tanya jika sesuatu yang tidak kena dengan anda dan itulah sebabnya ini tidak bersenam. Meragui anda adalah keseluruhan dan keseluruhan mempengaruhi setiap bidang kehidupan anda. Jika anda merasa seperti anda bahan rosak anda mungkin enggan atau takut untuk mempunyai hubungan lain. Anda mungkin juga, meletakkan dinding antara kamu dan yang lain supaya anda tidak menyakiti lagi. Pengaruh hubungan anda dengan Kuasa tinggi anda. Kamu boleh meragui kepercayaan anda untuk disambungkan kepada kuasa tinggi atau ragu-ragu sama ada anda dicintai oleh Kuasa anda tinggi.

Tahap Fizikal

Apa yang anda fikir boleh menyebabkan tindak balas emosi. Apabila anda mempunyai emosi, badan anda bertindak balas kepadanya dengan cara yang biokimia. Sebagai contoh, apabila dalam ketakutan, badan anda bertindak balas dengan mengaktifkan melawan atau mekanisme penerbangan dalam badan anda. Badan anda mengeluarkan bahan kimia yang kini dirujuk sebagai hormon tekanan. Di samping itu, bahan-bahan kimia yang dihasilkan oleh badan untuk mengekalkan sistem imun anda kuat sebenarnya berkurangan. Ini bermakna anda akan lebih mudah terdedah kepada penyakit. Kemarahan mempunyai sama kesan menekan imun.

Anda baru sahaja membaca sinopsis pendek berkaitan badan-minda. Segala sesuatu yang berlaku kepada anda memberi kesan kepada anda secara mental, emosi, rohani dan fizikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar