Selasa, 10 November 2015

Lebih baik tidur Sememangnya Dengan Lavender

Lebih baik tidur Sememangnya Dengan Lavender

Adakah anda suka Lavender? Dan Adakah anda suka tidur malam yang baik? Jika demikian maka anda akan gembira untuk mengetahui Lavender adalah salah satu tumbuhan yang membantu dengan pelbagai jenis masalah tidur. Sebab utama ialah banyak sebatian penyembuhan terapeutik dan mendalam mempunyai penyembuhan yang kuat dan kesan menenangkan pada badan kita.

Moden dan sejarah lavender digunakan untuk pelbagai sebab. Kedua-dua bunga tumbuhan dan minyak pati yang diperolehi dari pokok yang boleh digunakan untuk kegunaan terapeutik.

Menurut banyak sumber dan kajian minyak pati yang diekstrak daripada bunga (Pure Lavender Oil) mengandungi atau lebih daripada 150 sebatian penyembuhan yang kuat. Lavender minyak pati atau minyak lavender tulen dengan mudah dan cepat diserap ke dalam kulit dan badan yang membolehkan manfaat terapeutik cepat dalam masa 5 hingga 10 minit.

Sebagai ubat moden sebagai lavender juga sering digunakan untuk kebimbangan, kemurungan, keletihan mental, insomnia, scrapes dan luka, masalah tidur, masalah penghadaman, sakit kepala, masalah kulit dan masalah kesihatan wanita.

Selain manfaat ini, lavender juga boleh digunakan untuk

keletihan badan merawat
pendedahan haba
demam
sakit-sakit badan
lebih melakukan senaman
jet lag,
ruam
keseleo
selaran matahari
kelengar kena matahari
lebam dan terbakar.
Lavender dan tidur

Oleh kerana banyak manfaat Lavender mempunyai pada tekanan dan bersantai, produk Lavender adalah bantuan yang besar untuk tidur. Dalam usaha untuk seseorang itu mendapat faedah daripada manfaat lavender dan tidur, semua kita lakukan adalah meletakkan sejumlah kecil minyak lavender tulen pada jari telunjuk dan gosok ke dalam kulit pada bahagian leher anda. Dengan cara itu aroma akan ditiupkan sebagai anda tidur membantu tubuh berehat lebih dan lebih semula jadi. Sebagai alternatif kepada kaedah ini hanya meletakkan beberapa titik di atas kertas tisu dan kemudian masukkan ke dalam bantal anda. Pada malam itu aroma yang akan menarik nafas yang membolehkan manfaat terapeutik untuk membantu dengan tidur malam anda.

(Lavender juga besar antiseptik, disinfektan, penghalau semulajadi serangga, antibiotik semula jadi, sedatif, penyahtoksik.)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar