Selasa, 10 November 2015

Jock Itch - Gejala, Punca dan Pemulihan Home Terbukti

Jock Itch - Gejala, Punca dan Pemulihan Home Terbukti

Gatal Jock, satu lagi nama untuk tinea cruris adalah gangguan kulit, yang disebabkan oleh jangkitan kulat Trichophyton rubrum. Kulat ini hidup subur di kawasan lembap dan lembap badan seperti alat kelamin, groins, bahagian dalam paha dan punggung. Ini bukan satu keadaan serius tetapi gatal-gatal yang teruk adalah masalah yang mengganggu yang sering boleh membawa kepada keadaan yang memalukan. Keadaan ini memburukkan kerana peluh berlebihan, dan orang yang gemuk merupakan penghidap yang paling teruk penyakit ini. Gatal Jock sedikit berjangkit, dan seseorang itu perlu mengelakkan perkongsian tuala dan barang-barang peribadi lain dengan orang yang dijangkiti. Lelaki, secara amnya mengalami penyakit kulit ini lebih daripada wanita.

Gejala

Gatal Jock didiagnosis oleh petanda yang berikut

1. Pembangunan tompok gatal, merah dan cincin berbentuk.
2. sensasi membakar di sekitar kawasan yang dijangkiti.
3. Peeling kulit daripada kawasan yang terjejas.

Punca

Kulat Trichophyton rubrum wujud dalam sistem kami, yang procreates bawah keadaan yang sesuai. Punca-punca yang mendasari adalah

1. Sistem imuniti yang lemah badan.
2. Orang yang mengalami AIDS dan kencing manis cenderung untuk gatal Jock.
3. Dalam beberapa kes jangkitan gatal Jock dibawa melalui gimnasium.

Home Pemulihan

Ia bukanlah satu penyakit yang berbahaya dan ia boleh diperangi melalui rawatan rumah mudah dan terbukti.

1. pangkal paha dan kawasan kelangkang perlu disimpan kering untuk mencegah penyebaran jangkitan kulat. Satu juga boleh menggunakan pengering tamparan untuk menjaga kawasan-kawasan kering.

2. Pemakaian krim anti kulat, serbuk dan semburan pada kawasan yang terlibat adalah amat berkesan dalam mengawal penyakit ini. Ini krim dan salap mudah diperolehi di farmasi tempatan dan boleh dibeli tanpa preskripsi perubatan.

3. Teh minyak pokok dan syampu anti-kelemumur digunakan secara meluas untuk merawat gatal Jock.

4. Kurangkan pengambilan makanan yang diproses dan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.

5. Memohon epal cider cuka penyelesaian di kawasan yang terjejas dengan bantuan bola kapas lembab dua kali sehari. Ini membantu dalam mengurangkan jangkitan kulat.

6. Makan bawang putih mentah adalah bermanfaat untuk merawat gatal Jock. Bawang putih bertindak sebagai agen anti kulat dan menghalang pertumbuhan kulat. Memohon pes bawang putih atau menggosok bawang putih mentah di kawasan yang terlibat juga menghasilkan hasil yang berfaedah.

7. Tukar pakaian dalam anda dua kali sehari. Elakkan memakai pakaian sintetik, dan memilih longgar pakaian kapas sesuai. Pakaian kapas membolehkan peredaran udara yang betul yang menyimpan pangkal paha dan kemaluan kering.

8. Sentiasa mempunyai pancuran mandi menggunakan sabun anti-kulat selepas bersenam di gimnasium.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar