Selasa, 10 November 2015

Adakah selamat untuk wanita hamil Menjalani Chiropractic Care?

Adakah selamat untuk wanita hamil Menjalani Chiropractic Care?

Isu Keselamatan

Dengan syarat bahawa pengamal adalah chiropractor berkelayakan dan berpengalaman, Chiropractics umumnya selamat apabila diberikan kepada pesakit hamil. Pesakit hamil harus diberi amaran untuk memastikan bahawa profesional harus terlatih dalam perubahan fizikal yang berlaku di dalam tubuh wanita mengandung. Ia adalah penting untuk mendapatkan chiropractor yang pakar dalam rawatan ibu mengandung. Chiropractics untuk pesakit hamil memerlukan meja khas yang menyesuaikan mengikut bentuk dan saiz yang seorang perempuan yang mengandung, di pelbagai peringkat tempoh matang.

Kiropraktor dilatih untuk menangani pesakit hamil perlu mempunyai jadual khas yang menyesuaikan dengan sewajarnya kepada bentuk dan saiz yang wanita hamil, di pelbagai peringkat proses. Jelas sekali, teknik akan digunakan untuk mengelakkan tekanan yang tidak perlu pada abdomen. Terbentang am dan latihan yang selamat semasa mengandung dan menyokong mana-mana jenis pelarasan diberikan kepada tulang belakang ditadbir oleh profesional profesional dan mahir untuk memenuhi keperluan wanita hamil.

Bagaimana Berkesan Adakah Ia?

Apabila seorang wanita mendapat mengandung, dia pergi melalui banyak perubahan fizikal dan perubahan dalam sistem endokrin untuk menyediakan persekitaran untuk janin berkembang. Perubahan ini juga mungkin bertanggungjawab untuk masalah sendi / tulang belakang seperti yang dibuktikan oleh perubahan pelvis, abdomen menonjol dan lebih belakang keluk, perubahan postur, pembesaran rahim dan pengembangan rahim. Apabila mewujudkan jajaran kira-kira dan pelvis, penjagaan kiropraktik boleh diberikan semasa mengandung.

Ketidaksejajaran pelvik berkurangan bilik tersedia untuk bayi. Jika ini berlaku, bayi akan mempunyai kesukaran untuk mendapatkan ke dalam kedudukan di waktu untuk penghantaran. Dalam usaha untuk membuat kerja-kerja badan yang lebih baik, tulang belakang perlu selaras juga, supaya sistem saraf dengan betul boleh menghantar mesej kepada sistem yang berbeza dan organ.

Memahami Manfaat

Wanita hamil boleh mendapat manfaat yang besar daripada penjagaan kiropraktik, seperti: Mengawal tanda-tanda dan gejala-gejala seperti loya dan sakit kepala; menjaga kehamilan yang sihat; melegakan bersama; leher dan sakit belakang; mengurangkan masa penghantaran dan tenaga kerja; dan mengelakkan kemungkinan bersalin melalui pembedahan.

Tekanan yang tidak perlu dikeluarkan atau diturunkan rahim dan menyokong ligamen kerana keseimbangan dicapai di pelvis wanita hamil, menjadikannya lebih mudah untuk bayi untuk berubah secara semula jadi. Risiko penghantaran songsang dikurangkan sangat. Ia adalah sangat biasa untuk bayi untuk muncul dalam kedudukan songsang sehingga trimester ke-3. Walau bagaimanapun, jika bayi tidak meletakkan keluar dari kedudukan songsang, pakar perlu memulakan langkah berjaga-jaga mengambil.

Rawatan Gejala

Sciatica, sakit belakang, sakit kepala, sindrom carpal tunnel dan sakit midback dan tulang rusuk boleh dihapuskan semasa mengandung melalui penjagaan kiropraktik. Kehamilan yang berkaitan dengan sakit pinggang biasanya dikaitkan dengan beberapa masalah sendi dalam badan.

Sepanjang tempoh matang dari wanita yang hamil, badannya menjadi lebih berat. Peningkatan yang tinggi dalam tahap tekanan dan keadaan fizikal yang boleh membangunkan, dengan itu, rawatan kiropraktik mesti bermula serta-merta. A salah jajaran sendi dipanggil subluxation. Ia mencetuskan kerengsaan pada tisu dan saraf di kawasan sekitar. Oleh kerana meningkatkan hormon, wanita hamil mengalami sendi, otot dan ligamen masalah dan sukar untuk berehat. Pelvis, seterusnya membuka, membolehkan bayi keluar melalui saluran kelahiran. Rawatan kiropraktik adalah sangat berkesan dalam membantu dalam penghantaran lebih mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar