Selasa, 10 November 2015

Bagaimana Chiropractic Mula - Dan Bagaimana Ia Boleh Membantu Anda Hari ini

Bagaimana Chiropractic Mula - Dan Bagaimana Ia Boleh Membantu Anda Hari ini

Pada tahun 1895, apabila D.D. Palmer pertama dilakukan pelarasan vertebra leher Harvey Lillard dalam usaha untuk memulihkan pekak yang dia telah dihadapi daripada kecederaan, kiropraktik dilahirkan! Tertarik dengan ini berkesan "pelarasan" kepada tulang belakang Encik Lillard, DD Palmer mula berkongsi teknik baru ditemui dengan pesakit yang mengidap pelbagai penyakit lain. Ia menjadi cepat jelas bahawa kiropraktik dapat mewujudkan manfaat kesihatan kepada pesakit kerana kesan yang menakjubkan ia mempunyai pada sendi dan sistem saraf. Malah, ahli tulang - dan tulang sahaja - adalah satu-satunya profesional dalam industri penjagaan kesihatan mampu mengembalikan fungsi sistem saraf.

Otak, saraf tunjang, dan akar saraf terdiri daripada sistem saraf dalam badan. Sistem saraf adalah "pusat komunikasi" untuk badan, menghantar isyarat yang memberi kesan kepada setiap aspek fungsi tubuh kita - degupan jantung, aliran darah, kapasiti paru-paru, kekuatan otot, pendengaran, penghadaman, dan banyak fungsi-fungsi lain dalam hidup yang kita ambil untuk diberikan setiap hari semua terjejas oleh sistem saraf. Malah, tanpa berfungsinya sistem saraf, keajaiban menghasilkan bayi yang akan tidak dapat dilakukan. Itulah sebabnya sistem saraf kita adalah komponen yang paling dilindungi badan. Tengkorak dan perbuatan tulang belakang sebagai "perisai boney" dan meliputi sistem saraf keseluruhan, melindungi ia dengan sebaik mungkin.

Sebagai badan yang mengambil tekanan sehari-hari dan bermula untuk memecahkan, kerosakan boleh berlaku kepada sistem saraf. Ini ganti rugi boleh membahayakan untuk bahagian-bahagian badan yang bergantung kepada isyarat daripada sistem saraf untuk beroperasi. Jika tidak dijaga dengan baik, kerosakan tulang belakang boleh mengambil tol pada tulang belakang (sama dengan apa yang boleh berlaku dengan kerosakan gigi) dan degenerasi tulang belakang juga boleh berlaku. Ini "juling" tulang belakang mengganggu sistem saraf dan memberi kesan kepada badan keseluruhan - menyebabkan banyak masalah berjuta-juta orang berurusan dengan setiap hari. Kerosakan saraf akar yang disebabkan oleh kerosakan tulang belakang boleh menyekat akar saraf, dan seterusnya, menjejaskan mesej dari otak ke organ-organ tertentu. Walaupun kerosakan itu mungkin tidak ketara pada mulanya, sepanjang tempoh masa yang panjang, masalah kesihatan yang tidak terkira banyaknya boleh berlaku: sakit kepala, sakit, kebas, keletihan, dan lain-lain kembali, hanya sebahagian daripada syarat-syarat yang boleh berlaku jika tulang belakang tidak dirawat .

Satu program yang direka khusus untuk kesihatan dan kiropraktik boleh membantu menghapuskan ini masalah kesihatan dan membantu anda dalam mengatasi apa-apa kecederaan anda boleh temui dalam hidup anda. Doktor kiropraktik, atau dikenali sebagai "tulang," adalah sangat profesional yang menggunakan strategi bebas dadah untuk merawat pesakit yang terlatih. Walaupun terdapat pelbagai teknik kiropraktik diajar dan digunakan dalam bidang Doktor kiropraktik telah menguasai seni manipulasi tulang belakang, atau pelarasan kiropraktik, untuk menangani isu-isu badan mungkin mengalami. Ahli tulang juga akan menyokong gaya hidup yang sihat, pemakanan yang betul, state-of-fikiran yang positif, dan banyak inisiatif kritikal lain apabila merawat pesakit. Semua komponen ini adalah penting untuk badan untuk mempunyai keadaan yang optimum di mana untuk menyembuhkan, dan boleh menjejaskan hasil rawatan, dan juga mengurangkan risiko penyakit masa depan.

Kebanyakan pesakit melihat pelarasan kiropraktik mereka sebagai sesuatu yang "merasakan yang baik!" Jelas sekali, ini adalah reaksi positif bahawa badan itu boleh bertindak balas dengan mesra kepada. Mengikut jadual biasa pelarasan berterusan, badan menjadi lebih dan lebih biasa dengan aliran ini tidak terhad maklumat kepada organ-organ, dan syarat-syarat yang sudah lama boleh dirawat. Kadang-kadang, pelarasan kiropraktik boleh menyebabkan sakit atau tidak selesa. Walaupun tidak ideal, jenis sakit biasanya reda dalam masa satu atau dua hari. Jika masalah berterusan, sudah tentu doktor kiropraktik perlu dimaklumkan. Selain itu, jika chiropractor percaya penyakit anda tidak berada dalam skop kecekapan untuk rawatan kiropraktik, dia akan merujuk anda kepada pembekal penjagaan kesihatan atau sumber alternatif rawatan perubatan.

Profesional Chiropractic melihat perkara dari "gambar besar" perspektif. Badan adalah organisma pemulihan diri yang mempunyai kuasa untuk merawat sendiri, jika diberi laluan yang betul di mana untuk berbuat demikian. Lawatan yang kerap ke chiropractor boleh menjaga tubuh yang sihat dengan membenarkan sistem saraf untuk menjalankan tugasnya tanpa sekatan. Ditambah pula dengan pemakanan yang betul, senaman, dan sihat kesejahteraan, banyak halangan badan boleh dikeluarkan. Untuk melihat bagaimana kiropraktik boleh bekerja untuk anda, hubungi chiropractor tempatan anda dan temujanji hari ini. Chiropractic boleh mempunyai kesan ke atas kehidupan anda - ditambah pula dengan dedikasi jangka panjang kepada pelarasan kiropraktik, perkara yang menakjubkan yang mungkin!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar