Selasa, 10 November 2015

Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Makanan mentah

Menurunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Makanan mentah

Jika anda atau orang yang dikasihi mempunyai tekanan darah tinggi atau tekanan darah tinggi, digalakkan: ini boleh kebanyakan masa diatasi dengan mengubah beberapa perkara dalam hidup anda. Memandangkan khasiat yang betul, badan kita secara semulajadi pemulihan diri; malangnya kebanyakan orang tidak tahu ini. Benar, banyak "tahu" bahawa diet dan senaman boleh membantu dengan menurunkan tekanan darah tinggi, tetapi apa yang ramai tidak faham adalah bahawa tekanan darah boleh menjadi normal, dan keputusan yang lebih cepat sering diperolehi dengan diet makanan mentah!

Sejak mengetahui risiko tekanan darah tinggi dan juga kesan-kesan sampingan beberapa rawatan boleh mendorong seseorang untuk hidup gaya hidup yang lebih sihat, saya akan menyenaraikan beberapa risiko dan kesan sampingan di sini, tetapi senarai ini bukanlah menyeluruh.

Beberapa risiko tekanan darah tinggi adalah strok, demensia, kegagalan buah pinggang, aneurisme, kerosakan mata, kehilangan tulang, disfungsi seksual, masalah tidur. Kesan-kesan sampingan sudah tentu bergantung kepada apa ubat yang anda ambil, dan boleh berbeza dari seorang ke seorang, tetapi termasuk: sakit jantung, batuk, keletihan, insomnia, mati pucuk, sembelit, dan kehilangan tulang, yang menjadi kebimbangan kepada wanita.

Memandangkan risiko-risiko dan kesan sampingan sahaja, menurunkan tekanan darah tinggi dengan makanan mentah menyediakan penyelesaian kepada ancaman kesihatan ini, dan makanan mentah tidak memerlukan preskripsi!

Baru-baru ini suami saya telah tekanan darah diperiksa dalam satu temu janji pranatal saya. Beliau telah bimbang bahawa dia mungkin menguji tinggi. Apa yang pasti ia adalah 130 lebih 90, yang merupakan sempadan tekanan darah tinggi. Namun kali ini, kebimbangan telah meningkat, kerana kita telah memohon untuk insurans hayat dan tidak mahu perlu membayar kadar yang lebih tinggi atau dinafikan. Mengetahui keputusan yang diet makanan mentah telah terbukti untuk menurunkan tekanan darah, dia membuat keputusan untuk "pergi mentah" untuk sekurang-kurangnya beberapa hari akan datang, makan apa-apa tetapi makanan mentah.

Tepat 4 hari kemudian, selepas berada di diet makanan mentah selama 3 hari penuh, beliau telah diuji semula oleh seorang jururawat yang datang ke rumah kami untuk pemeriksaan perubatan bagi insurans hayat. Jururawat diperlukan untuk mengambil tekanan darah tiga kali dan mengambil purata. Untuk menggembirakan suami saya, ketiga-tiga ujian adalah normal, dengan purata 100/72! Jika ini tidak menunjukkan bahawa menurunkan tekanan darah tinggi dengan makanan mentah boleh bekerja dengan cepat, saya tidak tahu apa yang tidak!

Sudah tentu, kita perlu menyemak dengan doktor atau pengamal kesihatan mereka sebelum berhenti ubat-ubatan. Walau bagaimanapun, kerana statistik adalah bahawa satu dalam tiga orang Amerika mempunyai tekanan darah tinggi, dan satu pertiga daripada orang-orang ini tidak tahu bahawa mereka mempunyai ia, makan makanan mentah hanya masuk akal untuk menurunkan tekanan darah tinggi, dan pelbagai penyakit-penyakit lain juga. Untuk mendapatkan buku yang mengandungi lebih 400 mudah untuk menyediakan resipi makanan mentah lazat, pergi ke laman web di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar